Waarom contentmarketing?

Marc Metten, een freelance marketeer met een ruime ervaring in marketing en verkoop. Iemand die zich als partner opstelt.

Why? (Simon Sinek)

In november 2012 startte ik met mijn activiteit. Niet iedereen vond het een goed idee om ‘op latere leeftijd’ zelfstandige te worden. 😊

Als accountmanager kwam ik zeer regelmatig over de vloer bij zelfstandigen, starters, kleine en grotere KMO’s. Diverse mensen, diverse activiteiten en niet altijd dezelfde mening over marketing en communicatie.

De meeste bedrijven startten vanuit een bepaald product of dienst en gingen daarmee naar ‘de markt’. Naarmate het bedrijf groeit, groeit de nood aan professionaliteit in marketing en communicatie.

Mijn ‘Why’ is om jou als zaakvoerder, net gestart of al langer actief, te helpen met de groei van jouw bedrijf. Mijn ‘beloning’ is jouw glimlach als dankzij doordachte strategische keuzes, een goede planning, hard labeur en teamwork de resultaten volgen.

Daarom spelen de volgende waarden een zeer belangrijke rol: eerlijkheid, open communicatie, feedback appreciëren en de eindklant steeds centraal stellen.

Mijn historiek

Als pas afgestudeerde master in de handelswetenschappen zette ik mijn eerste professionele stappen in de wereld van de bedrijfsverzekeringen.
Daar leerde ik de eerste kneepjes van verkopen. Na enkele jaren kwam ik in contact met de Spector Photo Group (nu smartphoto.be), een groeiend bedrijf dat 11 jaar mijn persoonlijke marketingleerschool zou worden. Ik leerde er het belang van testen en meten en kon mij uitleven in professionele uitdagingen zowel in binnen- als buitenland.

Nadien volgden boeiende functies bij Harte-Hanks CRM Services, Oracle, Cegeka en adsolut®, waarbij ik vooral mijn verkoopvaardigheden aanscherpte.

Sinds november 2012 bundel ik die kennis en ervaring om starters en kmo’s te adviseren.

Freelance marketeer

In november 2012 nam ik het besluit om op zelfstandige basis te starten. Naast een hele reeks kleinere opdrachten, werkte ik de afgelopen jaren voornamelijk voor volgende opdrachtgevers.

Trideus (Ham)

Trideus heeft vele jaren ervaring in het domein van 3D-printing en bij uitbreiding ‘additive manufacturing’. In het kader van de groei en de uitbreiding met state-of-the-art industriële printers, voerde Trideus een reorganisatie door. Dit was ook de aanleiding om de naam te veranderen in Unitum Group.

Een van de afdelingen werkt verder onder de benaming ‘Trideus’. Dit team van 8 medewerkers (marketing en verkoop) staat in voor de direct sales. Mijn taak is het coördineren van de activiteiten met het oog op het behalen van de vooropgezette doelstellingen.

Dextra (Genk)

Dextra, jouw rechterhand in personeelszaken, beschikt over een zeer uitgebreide kennis en ervaring in alles wat personeelszaken aangaat. Dextra staat paraat om je te helpen met de vele uitdagingen op vlak van human resources:

  • Loonberekeningen;
  • Ervoor zorgen dat je (tijdig) voldoet aan alle wettelijke verplichtingen;
  • Begeleiding van buitenlandse bedrijven en personen die in België actief wensen te worden;
  • Audit van je personeelsbeleid, al dan niet op basis van een bevraging.

Dextra is geen sociaal secretariaat, maar is jouw rechterhand tijdens de gesprekken met je sociaal secretariaat en alle andere officiële instanties.

Dextra heeft me gevraagd mee te helpen op het vlak van marketing, communicatie en leadgeneratie.

Brainlane (Hasselt)

  • Voor talrijke klanten advies gegeven in het kader van een nieuwe website, communicatie en sociale media

Bij CLB ICT & Hosting (Alken) bestonden de taken voornamelijk uit:

  • Leadgeneratie
  • Leadkwalificatie
  • Salesondersteuning
  • Opstellen en uitvoeren van het marketing- en communicatieplan

CLB Group (Alken): 2 zeer interessante projecten over de verschillende business units heen

  • Voorbereidingen met betrekking tot de nieuwe website en de initiële upload van de inhoud
  • Projectmedewerker naar aanleiding van de installatie van een CRM-applicatie

Uitgesproken keuze voor kmo’s en starters

In de laatste jaren in dienstverband kwam ik vaak over de vloer van starters en kmo’s. Ik zag dat de nood aan professionele marketing sterk aanwezig was, maar dat de kennis en de tijd vaak ontbrak. Daarom vormen startende bedrijven en kmo’s vandaag mijn doelgroep. Ik wil het dogma dat goede marketing alleen haalbaar is voor grote bedrijven of grote budgetten doorbreken door kleine en middelgrote bedrijven bij te staan in hun marketing en communicatie. Samen gaan we voor resultaat!

Je vindt mij ook op LinkedIn!

Ontvang mijn inzichten rechtstreeks in je mailbox!

Marc Metten I  Elsbergweg 36 I 3520 Zonhoven

E marc@marc-eting.be
T +32 (0)471 311 498

BTW BE0500.978.769

Volg ‘MARC-eTING’ ook op